Good Book: One Day

Een ander boek dat mijn lerares engels me gegeven heeft is One Day, geschreven door Dacid Nicholls. Het gaat over Emma en Dexter, twee mensen die elkaar in de nacht voor de diploma uitreiking op de universiteit van Manchester ontmoeten. Dexter gaat reizen en Emma gaat werken. Ze beloven contact te houden en Emma schrijft lange brieven naar Dexter, Dexter daarintegen schrijft postkaarten. Het boek laat je ieder jaar op 15 juli lezen. Jaar achter jaar komen Emma en Dexter elkaar weer tegen, Emma is inmiddels een lerares Engels en Dexter een tvpresentator. Ze lopen elkaar leven in en uit en uiteindelijk komen ze er achter dat ze toch het gelukkigst zijn met elkaar. Ze trouwen en proberen voor een baby, maar dan gebeurt er iets verschrikkelijks…

Ik vond het een prachtig boek, een beetje moeilijk om echt ‘in’ het verhaal te komen, maar toen ik er eenmaal in zat ging het heerlijk. Ik moet eerlijk zijn, ik heb gehuild bij het einde. Wat een prachtig boek is het. Er is ook een film van gemaakt, maar die heb ik nog niet gezien. Weet iemand of het een aanrader is? Het boek vind ik elk geval geweldig!

source ♥

Ik heb dit bericht in het voor geschreven want ik sta op dit moment op de piste, dus ik reageer niet op berichtjes. 5 februari ben ik weer thuis!

2 thoughts on “Good Book: One Day

Reactie? Leuk!

