The Nice

Vandaag ga ik met mijn gastmoeder lekker de stad in, we hebben beide vakantie dus het leek ons leuk om samen te gaan. Ik ga op bikini-jacht, dus hopen dat ik iets vind.

Voor vandaag: muziek. Ik ben gek op ‘oude’ muziek. Zo kwam ik laatst achter het bestaan van de band The Nice, een band die is opgericht in 1968. De band zelf heeft niet erg lang bestaan, in 1970 was het gedaan, maar in die tijd hebben ze een aantal geweldige songs gemaakt. Hun eerste was het lied America, een instrumentaal protestlied, was een bewerking op het lied America uit de musical West Side Story. Ook zitten er delen in van Dvorak’s New World Symphony.
Ik hoorde het lied een aantal dagen geleden en vind het geweldig, te bedenken dat het meer dan veertig jaar geleden is dat het is opgenomen!
Ik heb hier een live versie, die erg goed is voor die tijd, en een complete versie.
Wat vinden jullie hier van?

3 thoughts on “The Nice

Reactie? Leuk!

