Groene vingers

Ik was laatst met mijn gastma bij de IKEA en daar zagen we leuke bakjes met bloemen, zelf planten en dan je eigen tuintje. Mijn gastma kocht ze voor mij en mijn gastzusje, en ondertussen zijn ze gaan groeien als gekken! Mijn plantje is een Zinnia en gaat straks prachtige mooie bloemen geven.
Op de bovenste foto zie je de plantjes die na ongeveer 4 dagen hun kopjes al boven de aarde uit staken. En nu, een week later heb ik al een grote bos groen! Sommige blaadjes hebben het zaadje nog op het blad zitten en op sommige plaatsen zie je ook al waar de bloemetjes boven gaan komen, ik ben zo benieuwd!
Na 4 dagen
En een week later
In een andere vensterbank ben ik ook nog munt aan het kweken en nog ergens anders staan kleine aardbeienplantjes te groeien. Ik zag er vandaag één klein groen puntje, dus het duurt nog even voordat ik aardbeien heb, maar leuk zijn ze wel. Met de munt gaat het iets beter. Ik hoop over een maand op verse muntthee!
14 thoughts on “Groene vingers

  1. Wat schattig! Wij hebben een muntplantje van de Albert Heijn (haha!), als ik een keer zo een muntplantje zie om zelf te kweken ga ik die ook gelijk kopen. Kweekplantjes zijn echt cute! 🙂 Ben trouwens heel benieuwd naar de aarbeitjes als ze klaar zijn. En je hebt een leuk blogje zeg, ik ga je followen! xx

  2. Ik hoop dat jouw aardbeien net zo lekker worden als die van ons, vorig jaar. Hemels. Even een tip om de link naar je header na te kijken. Heb je het via imgur.com gedaan? Want er staat nu een grijs verbodsbord en dat is toch wat minder leuk om naar te kijken als je voeten in de sneeuw!

Reactie? Leuk!

