Film – I am number four

In het kort
Negen buitenaardse baby’s met menselijke kenmerken vluchten van hun thuis planeet Lorien om zich te verschuilen op Aarde. Ze worden gevolgd door de Mogadorians die hun eigen planeet vernietigd hebben om de baby’s op te sporen. De baby’s hebben allemaal een eigen lijfwacht en ze zullen superkrachten krijgen wanneer ze ouder worden. Ze hebben allemaal een nummer van één tot negen en kunnen ook alleen in die volgorde vermoord worden. Number Four (Alex Pettyfer), ook John Smith genaamd, verhuist naar Paradise, Ohio en wordt vrienden met de vriendelijke fotograaf Sarah. Na zijn hele leven op de vlucht te zijn geweest is Number Four verliefd geworden en heeft hij iets om voor te vechten.


Mijn mening

Een hele tijd geleden had ik al van deze film gehoord, en nu ik in de videotheek (ja, de videotheek, zo eentje waar je films huurt en een week later weer terug brengt) deze film zag staan nam ik hem mee.
Toen ik hem in de dvd-speler deed zag ik dat er ook een Nederlandse optie was! Eindelijk weer eens Nederlandse ondertiteling gedaan, maar wat las dat raar zeg, ik ben nu zo gewend aan Zweeds.
Ik moet eerlijk zijn, het begin van de film vond ik best eng, maar daarna vond ik het alleen maar een hele gave film! Een leuk idee met het idee van buitenaardse mensen, en een flinke portie Alex Pettyfer is ook niet verkeerd. Wel wat jammer vond ik dat het einde zo abrupt was, ik dacht dat John samen met Nummer Six en Sam de anderen zou gaan zoeken. Hopelijk komt er een deel 2, ik ben er echt benieuwd naar want zo’n verhaallijn als deze moet doorgaan!
4 thoughts on “Film – I am number four

Reactie? Leuk!

