Studenten & Stockholm

Hoi!
Ik heb zomervakantie! Gister was de laatste schooldag en heb ik met mijn muziekklas een aantal optredens gegeven voor de leerlingen van de 1e en de 2e. En vandaag is het de eer aan ons om voor de 3e klassers te spelen, de zogenoemde studenten. Dit zijn de mensen die van de middelbare school afzijn en aan iets nieuws gaan beginnen. Hier is het echt een groot feest, iedereen heeft mooie hoeden op, de jongens strak in pak en de meisjes in mooie witte jurken. Ja, alles is wit.
Morgen gaan ze dus ‘naar buiten’ en als ze door de deur lopen zijn ze geen leerling meer van school. Familie en vrienden hangen dan bloemen, knuffeltjes of andere kleine dingen (in de Zweedse kleuren) bij ze om de hals als gave. Wij gaan dus weer voor ze optreden met mijn klas, en daarna gaan alle studenten de stad door met mooie oude auto’s en later zijn ze allemaal nog op grote wagens met hun klassen om te vieren. Een groot feest gaat het voor ze worden, nu baal ik toch wel dat ik een 2e jaars ben. Al heb ik wel mijn hoed gekocht en al mijn klasgenoten hebben er hun naam in gezet.
Ook heb ik van mijn klasgenoten een boek voor mij gemaakt waar ze allemaal wat in hebben geschreven, een mooie wens, een lief woord of een fijne herinnering van dit jaar. Ik heb ze allemaal nu al een aantal keer gelezen, maar toch krijg ik weer tranen in mijn ogen als ik er aan denk dat het bijna voorbij is. Dat ik deze lieve mensen pas over een hele tijd weer ga zien…

source ♥

Maar nu komt het leuke, morgen, om half 5 neem ik de trein naar Stockholm! Samen met een andere uitwisselingsstudent uit Nederland gaan we even een weekendje feesten daar 🙂 Ik heb er echt heel veel zin in, nu hopen op mooi weer en een goede portemonnee! Helaas is het uitgaan erg duur, dus dat wordt maar 1 drankje per avond. Ach, beter dan niets.
Op maandag kom ik weer thuis, en dan ga ik jullie natuurlijk heel veel foto’s laten zien van het weekend!

Liefs, Swaen

6 thoughts on “Studenten & Stockholm

Reactie? Leuk!

