Zomeravond

Wat een heerlijk weer, ik zit nu lekker met mijn laptop buiten op de veranda en het zonnetje schijnt nog. En ik geniet. Zusjelief heeft vandaag het gras geknipt en de hele tuin ziet er weer gelijk een stuk frisser uit.

Inmiddels zit ik alweer 10 en een halve maand in Zweden, en het is bijna tot een einde. Nog een aantal dagen en ik verlaat dit mooie land weer om naar mijn geliefden thuis te zijn. En ik moet zeggen, wat vloog het jaar om. Ik vind het jammer, ik had nog wel meer Zwedsen willen hebben. En stiekem ben ik een beetje bang om weer terug te gaan naar huis, want misschien ben ik wel zoveel veranderd dat ik een hele andere ik heb gekregen. En wat nou als ik Zweden ga missen? Ik weet zeker dat ik dat ga doen.

Tijdens dit jaar heb ik zoveel geleerd, niet alleen een geheel nieuwe taal maar ik ben ook een stuk zelfstandiger geworden en heb een nieuwe familie en vrienden gekregen. Ik ga ze zo erg missen, want wie weet wanneer ik weer terug kom? Misschien duurt het wel een aantal jaar. Toen ik op weg ging naar Zweden wist ik dat ik iedereen thuis over een jaar weer zou zien, maar nu is dat natuurlijk anders.

Nee, nu wil ik er niet meer aan denken, ik ga van mijn laatste dagen hier genieten en hopelijk van de zon. Hij is er overdag vaak niet maar ’s avonds, zoals nu, wel vaak. Ik hoop dat jullie nu ook allemaal zomervakantie hebben, en dat jullie er van genieten. Dat is het belangrijkste!

Liefs, Swaen

5 thoughts on “Zomeravond

  1. Oh, ben je voor studie in Zweden Swaen? Het is inderdaad jammer dat je nu weg moet, als je je net zo hartstikke erg thuis voelt. Ik zou de laatste dagen, net als je als zei, een feestje bouwen en leuke herinneringen achter laten bij je vrienden en ‘familie’ daar en niet te vergeten, FOTO’S! (:

  2. Wat gaat de tijd dan snel he als je het zo fijn hebt.
    Vind het echt heel knap van je dat je zo een jaar weg bent gegaan!

    Geniet vollop van de laatste dagen die je daar hebt.!

Reactie? Leuk!

