Lesje Zweden

Zweden, het land van de mooie meren, de grote bossen en de strenge winters. Maar Zweden, de mensen, zijn ook echt een folk apart. Ik heb twee filmpjes gevonden die het midsommarfeest en een aantal gebruiken erg mooi uitleggen! Ik zat echt te lachen bij de filmpjes, en ik herkende ook erg veel van wat ik mee heb gemaakt. Het eerste filmpje is over midsommar, waar ik een aantal posts geleden een aantal foto’s van liet zien.

Dit filmpje heb ik het meest om gelachen, het laat echt zien hoe typisch het Zweedse folkje eigenlijk is. Het meeste herken ik ook gewoon als ik het vergelijk met mijn vrienden hier.

Vandaag ga ik lekker naar het zwembad met mijn gastzusjes, het is een erg groot zwembad met een wildwaterbaan en veel glijbanen. Ik ben er nog nooit geweest, maar het gaat vast erg leuk worden. Vanavond neem ik de bus naar een klein dorpje een uurtje verderop, daar heb ik een filmavond met een aantal lieve vriendinnetjes. Het wordt de laatste keer dat ik ze zie, dus ik ga er van genieten. Ik blijf daar ook slapen, omdat er op de avond geen bussen meer naar huis gaan, en het is een beetje te ver voor mijn ouders om te halen. Ach, een probleem vind ik het niet, is juist alleen maar gezellig!

Liefs, Swaen

5 thoughts on “Lesje Zweden

  1. Sommige dingen zijn erg herkenbaar. Dat ze altijd die dekseltjes aflikken… Dat is zó waar én irritant! Maar ik vind het erg jammer dat er geen risifrutti bestaat in Nederland.
    Hoppas du har det roligt ikväll, kram!

Reactie? Leuk!

