Thuis

Eindelijk. Eindelijk ben ik weer thuis. En het voelt goed! Ik heb ondertussen alweer twee nachtjes in mijn eigen bed gehad en het voelt niet alsof ik zo lang ben weg geweest.

Toen ik op dinsdagavond, na een tien uur lange busreis, in Amersfoort aankwam stonden mijn ouders daar met een spandoek voor mij! En toen de bus aan het parkeren was kon ik het niet meer droog houden, na ongeveer 11 maanden zag ik mijn ouders daar eindelijk weer staan! Helaas was het plaatsje een beetje te krap voor de bus en reden we een auto aan, maar dat mocht de pret niet drukken. En toen kon ik toch eindelijk de bus uit en mijn ouders om de hals vliegen. Wat een fijn gevoel was dat, veel tranen maar wel tranen van blijdschap en geluk. Ik heb ze gelijk een hele tijd geknuffeld, en toen kwamen mijn lieve vrienden uit België ook de bus nog uit om gedag te zeggen. Zij hadden nog zo’n vier uur te gaan voordat ze in Brussel waren, en door de aanrijding moest de bus langer blijven staan (schadeformulieren enzo…) en konden ze nog eventjes de bus uit.

Alle YFU uitwisselingsstudenten. Ik sta rechts van de achterste Zweedse vlag.

Na al het afscheid nemen van iedereen zijn we in de auto op weg gegaan, op zoek naar patat en kroketten! Langs de snelweg vonden we een restaurant met een heerlijke tuin, en daar heb ik heel onbeschaamd gevraagd of ik kroketten en patat kon krijgen. En ja hoor, ze konden het voor me maken, wat heb ik daar van genoten. Het was super lekker en ik heb er zo van genoten. De afgelopen weken waren kroketten echt iets waar ik naar verlangde, echt jammer dat ze niet in Zweden zijn. 

En toen het laatste stuk nog naar huis rijden, om kwart voor 10 waren we ongeveer weer thuis, en wat was het fijn om mijn eigen huis weer te zien, ik had het toch wel gemist hoor. Mijn pa had de Zweedse vlag uitgehangen, en ik moest er gelijk bij gaan staan voor een foto. Toen ben ik eerst de tuin door gegaan, de kippen even gedacht gezegd en toen het nieuwe konijntje vast gehouden. Daarna het huis in en rondkijken. En wat was ik moe! Toen nog even een welkomstdrankje gedaan met mijn ouders en toen mijn bedje maar in gekropen. Heerlijk, mijn eigen fijne kamer met mijn eigen fijne bed. Ik heb echt heerlijk geslapen!

Eindelijk weer thuis!

Gister heb ik eerst uitgeslapen en toen maar eens begonnen met het uitpakken van mijn tas en daarna met een vriendin de stad ingegaan. Op de fiets. Dat was toch wel een tijdje geleden, en dan is twaalf kilometer ineens heel veel. Maar het is ons gelukt, en het was er leuk. Daar taart gekocht en thuis nog een klein feestje gehad met de buren en een aantal vrienden. 

En dan is het vandaag alweer de tweede dag dat ik thuis ben, en ik vond het tijd voor een berichtje voor jullie. Dit weekend heb ik het druk, want het is dorpsfeest, en vandaag komt mijn lief ook langs! Eindelijk zie ik hem weer, en ik moet zeggen dat ik er toch wel zenuwachtig voor ben. Binnenkort laat ik weer van me horen!

Liefs, Swaen

4 thoughts on “Thuis

Reactie? Leuk!

