Klassiek momentje

Ikzelf ben gek op klassieke muziek, en ik zeg het ook gewoon. Met de viool en de hobo speel je het toch regelmatig en als ik moet leren voor een toets luister ik meestal naar klassiek. Nu zat ik wat rond te kijken naar een nieuw vioolstuk om te spelen, en kwam ik via via dit mooie filmpje tegen.

Ik heb echt respect voor al die mensen, zo serieus alles zonder bladmuziek. Op zo’n manier breng je de klassieke muziek toch weer aan de aandacht, en zeker met zo’n bekend lied als Alle Menschen Werden Brüder, dat toch bijna iedereen kent. Erg mooi vind ik ook hoe dat kleine meisje dat het muntje er in gooit stomverbaasd blijft kijken naar wat er gebeurd.

Luisteren jullie wel eens naar klassieke muziek of vind je het maar niets? Ik ben benieuwd!

3 thoughts on “Klassiek momentje

  1. haha dat kindje op die lantaarnpaal ook he. Leuk filmpje. Zelf luister ik bijna nooit klassiek, ik heb wel een paar die ik luister. Maar ik ben meer van de jaren 70/80/90 popmuziek. Oud is het wel, maar net niet klassiek. 🙂

  2. Ik luister soms ook wel eens naar klassieke muziek. Ik vind het trouwens geweldig wanneer mensen er voor uitkomen dat ze naar iets anders luisteren dan de populaire muziek van tegenwoordig. Ben ik de enige die vind dat muziek die effectief met instrumenten gemaakt wordt veel beter is dan bv dubstep?
    x

Reactie? Leuk!

