Warme oortjes

Mijn moeder had voor Sinterklaas een abonnement gekregen op de Landleven, een prachtig blad vol met ideeën. Daar stond ook het patroon in voor een muts, en dat leek me wel wat. Via het blad kon je ook nog korting krijgen bij The Dutch Cottage, een (web)winkel die wol verkoopt. Ik heb daar 200 gram lichtbruine merino wol en een rondbreinaald (dikte 4,5, 40 cm). Dit, inclusief verzendkosten kwam op €13,95, iets wat ik helemaal zo gek nog niet vond.

jan

Het duurde best een tijdje voordat ik het binnen kreeg, maar toen ik de grote envelop kreeg begreep ik waarom: het leek alsof er vanuit alle hoeken en gaten nog postzegels gehaald moesten worden, er zat een bonte verzameling op. Allemaal hele oude postzegels, dus die heb ik bewaard natuurlijk.

Afgelopen donderdag kwam het binnen, maar ik moest van mezelf wachten tot de avond voordat ik met breien mocht beginnen, en wat breit het fijn. Eerst dacht ik dat de rondbreinaald te klein zou zijn, maar dat bleek uiteindelijk niet waar. Het past perfect. Ik heb nu ondertussen al een centimeter als 15, dus nog ongeveer 10 centimeter te gaan voordat het minderen begint. Zodra hij klaar is krijgen jullie het te zien natuurlijk!

P1060473

Eigenlijk zou ik nu helemaal geen blogberichten moeten schrijven maar zou ik druk met school moeten zijn. Morgen heb ik een voortgangsassessment, daar moet ik 5 minuten praten over waarom ik op de opleiding moet blijven en wat ik tot nu toe als ontwikkeling heb. Moeilijk vind ik, en ik moet nog bedenken waar ik het over ga hebben. Ik denk dat ik maar even een spiekbriefje maak.

Ook heb ik morgen een herkansing voor Algemene Basis Grammatica, wat een hel vind ik dat. Ik was er al nooit een ster in, maar ik ben bang dat ik het weer niet ga halen… Maar ik ga mijn best doen!

Liefs, Swaen

2 thoughts on “Warme oortjes

Reactie? Leuk!

