Dear Diary

Ik ben gek op schrijven en ik ben gek op mooie boekjes. En om dat te combineren schrijf ik dagboek, al heel wat jaar. Inmiddels ben ik in het negende boek bezig en vind ik het nog steeds fijn. Laatst was het tijd voor een nieuw boekje en toen heb ik, na lang wikken en wegen, eentje bij de Hema gekocht. Maar nu, nu ik er ongeveer een week in heb geschreven, kwam ik er achter dat ik hem toch niet zo fijn vind. De kaft is te slap, het papier te glad. Toch zet ik door met dit boek.

P1060469

Ik vond dat ik dit boekje toch iets meer eigen moest maken, en daarom moest er maar even een labeltje met mij naam op. Ook heb ik de binnenkant versierd met meer van mijn verschillende soorten washi tape. Dan blijft het leuk om te schrijven.

Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik ben begonnen met het dagboek schrijven, waarschijnlijk omdat ik een dagboek had gekregen en ik vond dat ik er toch maar in moest beginnen. Ik las het laatst nog eens terug, ik zat toen op de basisschool en schreef meestal maar een aantal zinnen per dag. Eigenlijk alleen maar over wat ik per dag op school had gehad voor vakken.

De eerste jaren van de middelbare school heb ik niet of minder geschreven, pas eind van de tweede begon ik weer te schrijven en sindsdien ben ik door gegaan. In de vijfde klas kreeg ik een dagboek van twee vriendinnen, zodat ik alles van Zweden kon opschrijven en onthouden. Dat boek had ik al snel vol en in Zweden heb ik ook weer eentje gekocht, samen met mijn gastzusje. Ik had haar ook zo ver gekregen om te beginnen met het dagboek schrijven, al weet ik niet of ze het ook vol heeft gehouden.

Mijn klasgenoten vinden het maar wat gek. ‘Dat jij daar tijd voor hebt,’ zeggen ze dan. Dat had ik ook een tijdje niet, maar na anderhalve maand vond ik dat alweer genoeg en ben ik gewoon verder gaan schrijven.Schrijft een van jullie eigenlijk ook dagboek? Ik ben er wel benieuwd naar omdat ik verder niet veel mensen ken die schrijven. Laat het me weten!

O, en ik heb mijn toets grammatica en mijn voortgangsassessment gehad. Het assessment ging echt super goed, ze wil niet dat ik van de opleiding ga en ze vindt dat ik helemaal op mijn plaats hier ben. Zo’n gevoel had ik ook wel, maar het is natuurlijk een leuke bevestiging.  De grammatica toets ging beter dan ik verwachtte, maar ik kan natuurlijk nog niets zeggen tot ik mijn cijfer heb.

Liefs, Swaen

14 thoughts on “Dear Diary

  1. Wat tof dat je al zolang een dagboek bijhoudt! Ik heb het heel vaak geprobeerd, maar na een week was de lol er dan weer vanaf. Best zonde want het is juist zo leuk om later weer terug te lezen!
    En wat goed van je assessment! Hopelijk ging je grammatica ook zo goed 🙂

  2. Wat leuk dat je een dagboek bijhoudt! Ik heb zelf ook een boekje, waar ik af en toe in knutsel, dan weer wat schrijf, dan weer wat willekeurige dingen in neer klad. Leuk om te verzamelen zo en ik vind het altijd leuk om te lezen als andere mensen ook de tijd nemen en het fijn vinden om hun leven een beetje te documenteren. :). Fijne blog heb je, ik volg je nu via Bloglovin.:) Liefs

  3. Wat leuk dat je een dagboek bijhoudt, knap ook! Ik heb zelf een paar jaar een soort ‘plakboek’ bijgehouden met foto’s, bonnetjes, briefjes en alle leuke dingen die gebeurden, is echt superleuk om terug te kijken! Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook leuk is om terug te lezen 😀

  4. Wat een super mooie boekjes heb je. Ik schreef vroeger altijd in een dagboek. Tegenwoordig eigenlijk niet zo heel veel meer. Ik schrijf wel soms wat dingen op als ik het echt niet wil vergeten.

  5. Ik ging wel eens een boekje kopen en had met mezelf afgesproken dat dit mijn dagboek werd. ik hield het geen week vol, haha! Na drie keer opnieuw begonnen te zijn ben ik er maar definitief mee gestopt omdat ik besefte dat het geen zin meer had.
    Liefs, Tara

  6. Ik heb heel kort een dagboek gehad, helaas is het er niet meer van gekomen. Misschien toch maar weer mee beginnen, lijkt me namelijk wel echt leuk komt terug te lezen later!

  7. Ik schrijf al sinds de eerste! Al zo’n 8 boeken vol geschreven. Zo leuk als je weer een nieuw boekje kan kopen! Ik tel altijd hoeveel blz. ik nog moet schrijven voor ik een nieuwe mag kopen. De mijne heb ik nu ook van de Hema en en cover van stof omheen gemaakt. Ik schrijf altijd alleen op de rechter pagina omdat ik de linker niet fijn vind schrijven 😛 dus links beplak ik altijd met leuke plaatjes & foto’s!
    Leuke site! xx

Reactie? Leuk!

