DIY – Vogeltaart

Nu er overal sneeuw ligt en het zo koud is, is het voor de vogels moeilijker om aan eten te komen. Nu kun je wel allemaal van die vetbolletjes ophangen, maar wat is er nou leuker dan een taart? Een vogeltaart welteverstaan.

Mijn moeder kwam met het leuke idee om taartjes te gaan maken, een welkome afleiding van het leren, dus ik hielp mee. Nu vraag jij je natuurlijk af hoe ik ze gemaakt heb, klik op ‘lees verder’ om te lezen hoe ik dat deed.

P1060536Wat heb je nodig?

  • Ossenwit, een vervanging van frituurvet. Te koop in blokken.
  • Vogelvoer
  • Puddingvormpjes/taartvormpjes/koekvormpjes/kopjes. Iets om het in te doen in ieder geval.
  • Steelpannetje

vogeltaartHoe maak je het?

  1. Doe 500 gram ossewit (2 blokken) in een steelpan en verwarm het tot het helemaal gesmolten is.
  2. Haal het van het vuur en doe er vogelvoer bij. Ik weet niet precies, maar wij deden gewoon alles wat we hadden (en dat was niet zo veel).
  3. Meng het goed door elkaar en schep het vervolgens in de puddingvormpjes.
  4. Zet het in de koelkast/diepvries/bijkeuken/buiten totdat het helemaal is afgekoeld en weer wit is.

Daarna zijn je taartjes klaar en kun je ze uit de vormpjes halen. Ik heb ze vervolgens op een dienblad gezet met wat zonnebloempitten er omheen en nog wat vetbollen. Een echt feestmaal voor de vogels.

P1060537

Ik heb nu ook mijn toets British Studies gehad, en ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik denk eerst wel niet te veel tot ik het cijfer heb. Nu eerst lekker van het weekend genieten en dan maandag tot vrijdag weer vol aan de bak met allemaal toetsen. Ik heb er aankomende week nog zes…

Liefs, Swaen

13 thoughts on “DIY – Vogeltaart

  1. Superleuk! Dit kun je ook met cupcakes doen! Wat ook leuk is, zijn vogelkroketjes. Je neemt een dennenappel, smeert ‘m vol pindakaas en dat rol je door de vogelzaadjes.

Reactie? Leuk!

