Recept – Eton Mess

Pff, ik heb nu al drie toetsen achter de rug, en van twee denk ik dat ze goed zijn gegaan, maar van de andere weet ik het niet. Echt helemaal geen idee. Vandaag geen toets en morgen de laatste voor het weekend; stijl. Het gaat over Nederlands en fouten die we daarbij maken, in het schrijven van zinnen dan. Ik ben benieuwd, want al die termen blijven nog niet echt hangen. Wat was een foutief pleonasme ook alweer?

Maar nu eerst wat lekkers op de blog vandaag: Eton Mess. Ik heb hem gevonden in een kookboek van de IKEA, dus alweer een Zweeds recept hier. Dit toetje heb ik een tijdens het Paasweekend gegeten, en wat was het heerlijk. Koekjes, slagroom, jam en vruchten: dat is alles!
P1050677Het is een heel simpel recept eigenlijk. Je hebt niet veel nodig en het is gemakkelijk en snel te maken. Eerst de ingrediënten maar.

  • 12 biscuitjes/koekjes ( ik gebruikte volkorenbiscuitjes)
  • 2,5 dl slagroom (of een spuitbus)
  • 1 volle eetlepel suiker
  • 4 eetlepels jam ( ik had vossenbessenjam)
  • 4 glazen (kan altijd meer, maar dit recept is voor 4 toetjes)
  • bosbessen/frambozen voor de garnering

Maar hoe maak je het dan? Nou, zó!

  1. Pak de glazen en verkruimel een koekje boven ieder glas. 
  2. Klop de slagroom stevig met de suiker.
  3. Verdeel een laagje slagroom over de koekjes, dan wat jam en dan weer een koekje.
  4. Ga zo door tot het glas vol is.
  5. Garneer met de bessen en klaar!

Ik vind dit een super lekker toetje. Het ziet er feestelijk uit én het is gemakkelijk te maken, geniet er van!

Liefs, Swaen

10 thoughts on “Recept – Eton Mess

  1. Lekker! Ziet er goed uit! Bij Masterchef Australia is er altijd wel iemand die dit als zn beste toetje heeft, heb al zoveel varianten voorbij zien komen, maar die waren allemaal heel groot en veel, dit ziet er veel cuter uit 🙂

Reactie? Leuk!

