Notebook Love

notebook loveIk ben gek op notitieboekjes, en stiekem heb ik er ook veel te veel. En toen ik ze gisteren allemaal aan het opruimen was bedacht ik dat het wel leuk zou zijn om hier een post over te schrijven. Een overzicht met al mijn notitieboekjes en waarvoor ik ze gebruik.

notebook 1Ik begin met de kleinsten: deze vier schatjes. De bovenste boekjes zijn al heel erg oud en heb ik eens van mijn ouders gekregen. Ik schrijf er eigenlijk niets, eigenlijk omdat ik het zonde vind om er in te beginnen en er dan vervolgens nooit meer verder in te schrijven. Maar wie weet begin ik nog eens. Het boekje met de katten heb ik van mijn buurvrouw gekregen voordat ik naar Zweden ging, zodat ik eens een ‘kattenbelletje’ kon schrijven. Het zijn allemaal losse briefjes, dus ik gebruik ze voor kleine notities. Het rode boekje heb ik van mijn zusje gekregen. Het heeft een leren kaft en handgeschept papier, erg mooi. Ik heb er een paar gedroogde bloemen in maar verder weet ik eigenlijk ook nog niet wat ik er in ga schrijven. Dit boekje heeft geen lijntjes, iets wat ik toch wel onhandig vind,
notebook 2Deze boekjes zijn nog relatief nieuw, zeker die met de uil. Die kocht ik een paar weken terug bij de Xenos en ik gebruik hem om een woordenlijst in te houden. Ik kom tijdens mijn studie veel moeilijke woorden tegen en schrijf ze hier allemaal in. Zo onthoud ik ze beter. Het rechter boekje komt velen van jullie niet onbekend voor. Gekocht bij de Hema en ik schrijf er mijn blog ideeën in op.
notebook 3De linker is ook weer een redelijk nieuw boekje, ook bij de Xenos vandaan. Ik schrijf hier kleine samenvattingen en reviews in van boeken die ik heb gelezen. Altijd handig, want soms vergeet ik of ik een boek al heb gelezen. Zo had ik laatst een boek dat ik niet helemaal begreep. Dat schrijf ik op en dan weet ik later dat ik het nog eens moet proberen. De rechter is mijn adresboekje, die kreeg ik van mijn moeder voor mijn 17e verjaardag. Ik heb er al veel adressen in staan maar gelukkig is hij nog lang niet vol.
notebook 4Deze boekjes zullen jullie misschien wel kennen, ik heb ze al eerder laten zien. De linker is mijn dagboek (waar ik veel te weinig in schrijf). De rechter heeft nog geen doel gekregen, maar ik denk dat het mijn volgende dagboek gaat worden.
notebook 5En dan nu de laatste twee boekjes, dit zijn wat dikkere notitieboeken. De linker is net nieuw, bij de Xenos vandaan en is nu ook nog leeg. De rechter gebruik ik voor school. Ik heb vorig jaar mijn vocabulaire toets niet gehaald en nu ben ik alle opdrachten van mijn studieboek hier in aan het maken. Ik moet en zal die toets dit jaar wel halen!

Zo, dat waren heel wat boekjes zeg! Hebben jullie er ook zo veel? En waar gebruik je ze voor?

7 thoughts on “Notebook Love

  1. Wat een super leuke notitieboekjes heb je! Ik vind zelf lijntjespapier ook veel fijner dan blanco, maar je kan natuurlijk tekeningen maken oid.
    Ik heb zelf ook een artikel geschreven over mijn notitieboekjes en waar ik ze voor gebruik.

  2. Veel en leuk! Ik heb er ook redelijk wat, maar allemaal halfvol.. Nu gebruik ik ze voornamelijk voor aantekeningen voor school. Dat boekje met pocket memo vind ik het leukst 🙂

  3. Wauw, wat mooi! Die rechts bovenin vind ik stoer, maar die rode die je van je zusje hebt gekregen ook! Aah, die met de bloemetjes komt dus van de HEMA. Dat dacht ik eigenlijk al. Gezien die tekst. En hoewel ik niet van bloemetjes houd, vind ik deze wel erg tof. Ik denk dat het door het rode komt. En ja, die andere rode met dat tapeje ken ik ook. Action? Ik heb denk ik zeven van die boeken. Waarvan ik er in twee ooit ben begonnen, maar ik heb ze nooit volgeschreven.

    Voor de rest heb ik er relatief veel eigenlijk! Tien Moleskines (gelinieerd) en één ongelinieerde voor tekeningetjes en andere dingen. Dan heb ik nog wat losse boekjes die her en der vandaan kom. De meeste krijg ik. En ik ben het met je eens: Die zonder lijntjes zijn onhandig. =P

Reactie? Leuk!

