Good Book – Room

Dit jaar heb ik op school een vak genaamd Novel. Zoals je misschien al kunt raden gaat dit over boeken, en dan met name boeken geschreven door Engelstalige schrijvers. Ik heb voor dit jaar een hele lijst gekregen en heb er ondertussen al een aantal gelezen, stuk voor stuk prachtig! Deze keer mijn menig over het boek Room van Emma Donoghue.ROOM-IIHet verhaal – It’s Jack’s birthday, and he’s excited about turning five.Jack lives with his Ma in Room, which has a locked door and a skylight, and measures 11 feet by 11 feet. He loves watching TV, and the cartoon characters he calls friends, but he knows that nothing he sees on screen is truly real – only him, Ma and the things in Room. Until the day Ma admits that there’s a world outside…

Mijn mening – De eerste 10 pagina´s wist ik niet wat ik er van moest denken maar zodra ik aan de schrijfstijl was gewend (het wordt vertelt vanuit het perspectief van Jack) en door had waar het eigenlijk over ging wilde ik hem eigenlijk niet meer weg leggen. Ik leefde zo met Jack en Ma mee, en het boek slurpte me op toen ze in Outside kwamen. Ik heb nog twee weken voordat hij uit moet zijn voor school maar ik kon hem gewoon niet laten liggen. Ik vind het een echte aanrader, ik ga hem dan ook zeker nog eens lezen!

Oordeel – 

11 thoughts on “Good Book – Room

  1. Ik heb het boek ook in één ruk uitgelezen! Heel bijzonder en eigenlijk ook heel zielig! Vergelijkbaar met dit boek (maar ook heel anders) is het boek ‘What I did’ van Christopher Wakling. Ik vertel er niet teveel over maar het is iig ook geschreven vanuit het perspectief van een kind en ik vond ook dat een heel sterk boek, denk dat je dat ook heel mooi zult vinden!

Reactie? Leuk!

