Good Book – One Flew Over The Cuckoo’s Nest

P1060471Voor mijn studie tot docent Engels moet ik veel boeken lezen, van Young Adult tot echt zware kost. De leukste en mooiste boeken die ik tegen kom deel ik natuurlijk met jullie! Lees verder voor mijn mening over One Flew Over The Cuckoo’s Nest van Ken Kesey.

One Flew Over The Cuckoo's NestHet verhaal – Tyrannical Nurse Ratched rules her ward in an Oregon State mental hospital with a strict and unbending routine, unopposed by her patients, who remain cowed by mind-numbing medication and the threat of electric shock therapy. But her regime is disrupted by the arrival of McMurphy – the swaggering, fun-loving trickster with a devilish grin who resolves to oppose her rules on behalf of his fellow inmates. His struggle is seen through the eyes of Chief Bromden, a seemingly mute half-Indian patient who understands McMurphy’s heroic attempt to do battle with the powers that keep them imprisoned.

Mijn mening – Toen ik voor het eerst in dit boek begon vond ik het niets. Ik heb het boek toen even weg gelegd en ben Life of Pi gaan lezen. Toen ik die uit had moest ik toch echt aan dit boek beginnen, het tentamen kwam dichterbij namelijk. Maar toen ik een tweede keer begon ging het eigenlijk best lekker. Op school bespraken we het boek en werden me veel dingen duidelijk die ik eerst maar raar vond. Ik had bijvoorbeeld helemaal niet door dat de hoofdpersoon, Chief Bromden, schizofreen was. Naarmate ik verder kwam in het boek begon ik het verhaal te waarderen en uiteindelijk vond ik het jammer toen ik het boek voor het laatst dicht sloeg.

Oordeel – 

Ik ben bijna jarig, stuur je me een kaartje? Mail me voor het adres!

 

5 thoughts on “Good Book – One Flew Over The Cuckoo’s Nest

  1. Hmm. Ik zat laatst ook nog te twijfelen of ik Engelse literatuur wilde gaan lezen. De vraag is dan alleen of ik dat in het Engels wil gaan doen (is een stuk cooler, het origineel vind ik) of in het Nederlands (een stuk makkelijker en dan snap ik het waarschijnlijk beter, al is mijn Engels ook niet slecht). Wel cool dat je dit zo hebt gelezen! =D

Reactie? Leuk!

