Dag 3 – mijn lievelingsdier

Vroeger, toen ik klein was, was ik helemaal gek van paarden. Mijn kamer hing vol met posters, ik had een Barbie paard en ik zat op paardrijden. Ja, het paard was echt mijn lievelingsdier. Nu vind ik het wat moeilijker. Ik heb een tijdje nagedacht en ik denk dat mijn lievelingsdieren gewoon onze eigen dieren zijn. Thuis hebben we 17 kippen, een haan en een konijn.458049_481068371907641_920066968_oHier is ons konijn Sjouke, we hadden hem nog maar net en hij was echt heel lief en klein. Mijn zusje zat vaak met hem te leren in de studeerkamer, levert leuke foto´s op natuurlijk! Nu mag hij niet meer zonder toezicht in huis rondlopen want Sjouke vond het erg leuk om de geluidskabels van de tv en de radio door te knagen… In de zomer loopt hij nu los in de tuin en ´s winters zit hij in zijn hok met een lekkere laag hooi en stro.
1149571_536648943090007_1694638638_oEn onze kippen, hier een foto met mijn favorieten. De linker is de haan en de 4 mooi theemutsen, zo noemen we ze altijd, die we sinds november vorig jaar hebben. Het zijn Orpington hennen en ik vind ze echt prachtig. Zeker degene links vooraan, die heeft zo´n mooie kraag. Ze heten Lizzy, Mary, Kate en Jane, alleen vergeten we steeds wie wie is… Onze andere kippen hebben geen ras, het zijn mengelmoesjes. Ook hebben we nu net een aantal Wyandottes, ook van die ´pluizige´ kippen. De kippen lopen overdag lekker in de wei en ’s nachts warm op de stok. Lekker dicht tegen elkaar aan. En het leuke van kippen is dat ze eieren leggen, veel lekkerder dan die vanuit de winkel.

Hebben jullie ook dieren thuis? En wat zijn je favorieten?

Liefs, Swaen

3 thoughts on “Dag 3 – mijn lievelingsdier

  1. Ik heb een pony op pensioen en een konijntje (beide te bewonderen op mijn blog 😛 )
    Ik hou echt gewoon van alle dieren! Van het moment dat wij een huisje gekocht hebben (met veel grond aan) komt er echt een kinderboerderij ofzo. Ik wil kippen, geiten, een hon, een kat, konijnen, … En natuurlijk nog een groot paard. Of 2… Haha Dus uiteindelijk mijn lievelingsdier is en blijft een paard, ik ben echt verliefd op paarden!

  2. Ik had vroeger ook altijd konijntjes en vind ze nog steeds zo lief! Maar ik woon nu in een appartementje en heb een kat, dus een konijn erbij is nu niet echt handig helaas. Ik had het er laatst nog over dat ik wel een paar kippen zou willen als ik weer een keer een tuin heb. Ik eet zoveel eieren, lijkt me echt handig & leuk!

  3. Haha! Konijn op je huiswerk, uiteraard! Haha. Nou ja, ik heb er hier thuis ook één in de gevleugelde categorie. Hij heet Luca en haalt regelmatig rare fratsen uit. Van in de vaatwasser gaan zitten tot je pennen op de grond gooien of de kranten perforeren zonder dat je daarom vraagt. Laatst nog, toen knabbelde hij randjes langs de papieren van gitaarles. Dat soort dingen. Trouwens, kippen zijn cool om te fotograferen! Ik maak ook eens in de zoveel tijd foto’s van de kippen van mijn oom als ik daar kom. Ze zijn hilarisch. =)

Reactie? Leuk!

